سه شنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۴ ۱۰:۲۳ ۱۰ بازديد
میانبر جادویی: باز کردن صفحه Task Manager با Ctrl+Shift+Esc
مقدمه:
آیا کامپیوترتان کند شده و میخواهید بدانید کدام برنامه باعث این مشکل شده است؟ یا شاید یک برنامه هنگ کرده و میخواهید آن را ببندید؟ Task Manager ویندوز ابزاری قدرتمند برای مدیریت برنامهها و فرآیندهای در حال اجرا است. در این آموزش، یک میانبر سریع و آسان برای باز کردن Task Manager را یاد میگیریم.
مراحل:
-
فشردن کلیدهای Ctrl، Shift و Esc:
- به طور همزمان کلیدهای Ctrl، Shift و Esc را روی صفحه کلید فشار دهید و نگه دارید.
- نکته: فرقی نمیکند کدام کلید را اول فشار دهید، مهم این است که هر سه کلید همزمان فشرده شوند.
-
باز شدن Task Manager:
- پس از فشردن کلیدها، پنجره Task Manager به طور خودکار باز میشود.
- در این پنجره میتوانید لیست برنامههای در حال اجرا، میزان استفاده از CPU، حافظه، دیسک و شبکه را مشاهده کنید.
جمعبندی:
با استفاده از این میانبر ساده، میتوانید به سرعت و بدون نیاز به جستجو در منوی استارت، Task Manager را باز کنید و مشکلات احتمالی کامپیوتر خود را بررسی و رفع کنید.
نکات تکمیلی:
- این میانبر در تمام نسخههای جدید ویندوز (از جمله ویندوز 10 و 11) کار میکند.
- در Task Manager میتوانید برنامههایی که هنگ کردهاند را ببندید (End Task)، فرآیندهای غیرضروری را متوقف کنید، و اطلاعات دقیقی درباره عملکرد سیستم خود به دست آورید.
نویسنده :بهرام چاروقچی
صفحه ایتیستاگرام :bahram.charoghchi
- ۰ ۰
- ۰ نظر